2011. december 12.

4kezes gyakorlat

Amikor leülök a monitor elé, két dologra szoktam vágyni: egyedüllétre vagy közösségre. Helyzet és hangulat kérdése.
Emailek, blogok, hírek és fórumok kontra olvasni- és fogalmazni valók.
Néha még az is megeshet, hogy abban a hiszemben püfölöm a billentyűzetet: egyedül (pontosabban a géppel kettesben) vagyok, ám hirtelen rikító pirossal idegen gondolatok és megjegyzések tolakodnak elő a gondosan megválogatott szavaim között. 
Furcsa érzés. Mintha belelátna valaki a fejembe. Mielőtt megijednél, gyorsan leszögezem, hogy nem a Nagy Testvér figyel, hanem virtuális lelki- vagy munkatársam, valaki, akivel megosztottam a gugliban a dokumentumokat: amibe a másik is belelát, beleír és javít bármikor. Akár akkor is, ha épp fogalmazok :-)
Így jártunk mi ketten is. Négykezes lett a szóló gyakorlatból, és együtt írtuk, komponáltuk a művet: a Kreatív Homokozó kezdő taktusait. A kezdeti meghökkenést nagy virtuális derülések követték, és cseppet sem éreztük, hogy a város két végén csücsülünk: ki-ki a maga kuckójában.



Ha már piros, legyen piros! Nehogy már pont ezen a 4kezes bejegyzésen csak 10 darab ujj ugráljon. 

Az a bizonyos 4kezes innen nézve is mókás volt. Beléptem a doksiba, nézek, sétálnak a betűk. Upsz! Egy darabig olvastam, majd próbáltam elkapni egy szünetet, egy levegővételt. Amint megállt a mozgósor, rögtön lecsaptam a billentyűzetre. Pirossal...beleírtam hol a témába, hol az éppen az aktuálisan beugró gondolatot...de jó, hogy rendet raktad az ötletkupacban...meddig vagy még on-line?...

Ehhez illene hozzáfűzni, hogy nem mindennapos gyakorlat. Illik vagy nem illik tudni, de Timi éjszaka, én meg hajnalban szoktam dolgozni. Ez persze csak félig igaz. Azóta volt, hogy eleinte viszonylag biztosnak látszó időbeosztás felborult...abbahagyom...késő van.

Megfordult a fejemben: ha volna olyasvalaki, aki lélekben nagyon közel áll hozzám ám fizikailag áthidalhatatlan távolság, bizony meghívnám egy esti négykezesre: írjunk együtt karácsonyi levelet valakinek, aki mindkettőnknek fontos. Szép ajándék lenne. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményed értékes építőelem, mondd el!
Köszönettel vesszük.